9. helmikuuta 2012

Ahmimiskohtaus, ensimmäinen ties kuinka pitkään aikaan, ja minua hävettää. Vihaan itseäni päivä päivältä enemmän, elämä tuntuu helpolta koulussa kun ei tarvitse ajatella tai katsoa peiliin mutta yksin kotona olen kuin klaustrofobinen häkkilintu, pursuan kaltereiden väleistä pimeyteen enkä saa henkeä ja minä vain lihonlihonlihon minä vihaan tätä kehoa niin paljon. Olen taas luisunut siihen ajatukseen, että kaikki ongelmani ratkeavat sillä hetkellä, kun vaaka ja mittanauha näyttävät tarpeeksi vähän (mikä on tarpeeksi, mikä riittää? ei mikään), kaikki muutkin ongelmani katoavat kuin tuhka tuuleen. Toisaalta olen niin väsynyt, etten jaksa enää reagoida; vihani on hiljaista, apaattista, se ei revi vaan syövyttää hiljalleen, peittään ruosteen lailla alleen kaiken muun.

Tuntuu, kuin eläisin jonkun muun elämää, elämää johon minä en sovi, kaikki on hyvin mutta minun ruumiini riuhtoo muualle. Minä rakastan tätä kaupunkia, näitä ihmisiä, pieniä kahviloita ja juhlimista ja viileitä koulunkäytäviä, rakastan tätä kaikkea - taidan rakastaa niin paljon, ettei minua jää enää jäljelle. Tämän elämän minä haluan, mutta tähän elämään minä en kuulu. En tällaisena. Helsinki haluaa minut  kesähämärään verhoutuneena, läpikuultavat raajat ja olkapäiltä alas valuva neuletakki iltaviileää tervehtien; minä haluan Helsingin vaikka keuhkoja polttavassa lumiusvassa, mutta tällaisena minä en kelpaa. Sillekään. Kenellekään.

17-vuotiaana on neito kauneimmillaan ja minulla on kolme viikkoa aikaa, kol-me vitun viikkoa. Revin ihoani vaistomaisesti, en halua enää viiltää sillä kukaan ei saa nähdä mutta näin saan kivun todisteiden kadotessa yöhön. Kaipaan verta, mutta minun on pakko selvitä ilman ja minä olen ilmiselvästi tulossa hulluksi.

En osaa enää nukkua öisin.

5 kommenttia:

  1. "17-vuotiaana on neito kauneimmillaan", ehkä vihaan tuota sanontaa...
    toivon sinulle paljon jaksamisia<3

    VastaaPoista
  2. Helsinki on kaunis ja lumoava, itse olen niin kiitollinen että olen saanut syntyä tänne ja vaikken minä täällä mitään olisikaan, on silti lumi ja usva. Rakastan, kuten itsekin sanoit, kahviloita joissa voi unohtaa ulkopuolisen maailman ja suoda itselleen hetken ylellisempää olemista. Vielä parempaa, jos seura on hyvää.

    Kliseisesti sanoen kaikki järjestyy, minä uskon niin, olet jo nyt varmasti kaunis ja oikeasti, jos minulta kysytään, vaikutat hienolta ihmiseltä, joka vain sattuu olemaan hyvin herkkä, mikä sekin on hieno asia. Kanna itseäsi ylpeydellä.

    VastaaPoista
  3. Voi ei, voi minun pikkuinen lintuni, pikku kolibrini, enkelini...
    Sinä et ole lihava, sinä olet kaunis, niin kovin kaunis, huurrekukkia ja keijupölyä ♥
    Ja ensi viikolla nähdään. Minä tulen (ja suostuttelen sinut jonnekin, missä voit purkaa itsesi paloiksi ja sitten taas koota uudestaan) ja ennen kaikkia rutistan sinut pikkutyttönen itseäni vasten sellaiseen halaukseen, että mustelmat ovat vaarana.
    Älä lannistu, pysy vahvana.
    Olet ihana, niin kovin ihanan täydellinen tyttö ♥

    VastaaPoista
  4. Kiitos kommentista ihana, pian nähdään, pian pian pian! ♥
    (Ja kyllähän minäkin satutin veikkaa, vieläpä oikein olan takaa... Mutta niin.)

    VastaaPoista
  5. Olet kaunis, ihana ja kelpaat kaikille paitsi itsellesi. Paljon voimia ja halauksia pieni ♥

    VastaaPoista