8. toukokuuta 2011

Minun sisälläni ei taida enää olla kuin avaruus
sateenkaaren kaikki värit mustiksi taittuneina
tunnottomia hymyjä ja askeleita ohi katukivetyksestä


(Kello lyö tyhjää ja kun avaa silmät
minua ei tavallaan olemassa)

Päivien rytmi on nykyään niin omituinen. Menee öitä etten malta nukkua ollenkaan, sydämeni hakkaa kuin hengenhädässä ja minä olen uskomaton levoton, päivät nauran hysteerisesti ja tuhlaan järjettömiä määriä rahaa hetken mielijohteesta, kaikki tuntuu ihanalta ja uskomattomalta ja hukun onnellisen sokeaan toimeliaisuuteeni. Väsymys kaikkeen kuitenkin ripustatuu minuun, patoutuu, kasaantuu kunnes lopulta romahdan taas tänne, katujen alle ja veret silmäluomiini, sain taistella tänään lujemmin kuin koskaan etten tarttunut taas keittiösaksiin, niiden viileän lohdulliseen metalliin. En tiedä mikä minua vaivaa. Olen lihava, onneton ja täysin hukassa kaiken kanssa, mutten oikeasti enää tiedä, mitä tämä on.

En kestä olla yksin, en kestä stressiä, en kestä aikataulutusta enkä kestä vapaa-aikaa. En jaksaisi mitään. En jaksa ajatella mitään.

Minusta tuntuu, että minulla ei ole oikeutta kertoa näistä asioista edes tänne, ei oikeutta valittaa. Lupaan siis olla hiljaa siihen asti, että saan itsestäni irti jotain hieman kivempaa luettavaa.

1 kommentti:

  1. mä tiedän, ainakin suunnilleen, miltä susta tuntuu. koska toi kaikki kuulostaa niin tutulta, pelottavan tutulta.
    joskus öisin oikeasti pelkään, että tulen hulluksi, kun pimeys tuntuu kaartuvan päälle suurten aaveiden lailla ja jokainen esine, asia on tarkka silmääni. pakotie on raapia veriset jäljet itseensä,
    ja heti aamulla se kaikki katoaa, miettii miksi/mitä/häh?

    en tiedä tuntuuko susta ikinä siltä, mutta niin... tutulta kuulosti tuo tekstisi.
    kestä kesään,
    kestä kesään,
    kestä kesään,
    mä säästän jo rahaa junalippuun.

    VastaaPoista