1. syyskuuta 2011

Lukio ahdistaa minua tällä hetkellä ihan uskomattoman paljon. Tuntuu, että olen ihan väärässä paikassa, etten kuulu kaikkien noiden mallioppilaiden ja luonnonlahjakkuuksien joukkoon, että minä olen jotenkin täydellisen pihalla kaikesta. En voi kun ristiä käteni ja toivoa, että tämä helpottaa. Asiaan saattaisi auttaa myös se, että saisin kadonneen koulumotivaationi edes osittain takaisin. Lähipäivinä kemian- ja espanjankirjat ovat unohtuneet sängylle kannet kiinni, kun olen uponnut omaan ahdistukseeni ja tuijottanut ikkunalasia pitkin valuvia sadepisaroita, kuin harmaata silkkiä levitettynä yli Helsingin taivaan ja minun mieleni on tyhjää.

Lähden käymään Pikkukaupungissa parin viikon kuluttua. Minulla on salaa ikävä lapsuuden kotikaupunkini kulunutta asfalttia, pysähtynyttä ilmaa, pieniä mummoja aamuhämärässä maitopurkkeja koreissaan. Ennen kaikkea minulla on ikävä Julietia, Reneä, Amelieta, minun tyttöjäni, enkeleitäni, minulla on heitä ihan mieletön ikävä. Ja vaikken sano sitä ääneen, minä toivon lauantai-illan pimeydessä törmääväni Jimiin, haluan vain suudella häntä ihmisjoukon keskellä ja leikkiä taas, että olemme toistemme tästä ikuisuuteen. Niin, ja itkeä sitten kun juna lipuu pois asemalta ja hän jää seisomaan laiturille, hiljaa, unohtaa minut ja kävelee pois ja olen taas yksin. Minä puhuin suoraan sanoen paskaa, kun luulin pystyväni vihdoin päästämään Jimistä irti. Mitä lähemmäs mahdollinen tapaamisemme tulee, sitä enemmän minä haluan hänen kätensä ympärilleni, ja minusta tuntuu, että taidan siltikin rakastaa häntä vieläkin.

Syömisen kanssa horjun edelleen vähän heikoilla vesillä, välillä jätän aterioita ihan vanhasta tottumuksesta väliin ja toisinaan taas huomaan vain että syön syön syön syön enkä pysty lopettamaan vaikka vatsa ja sydän huutaisivat kuinka lujaa tahansa. En oikein tiedä mitä tämä on, sitä kuuluisaa paranemista? Olen kuitenkin ollut niin ahdistunut koulun ja ihmissuhteiden takia, että epävarmuus kropastani on jäänyt - onneksi - taka-alalle. Mieleeni on kuitenkin pinttynyt ajatus siitä, että minun pitäisi laihduttaa muutama kilo, kolme tai viisi tai vaikka kymmenen ihan sama ja minä yritän parhaani mukaan päästä siitä eroon.

Ihanaa viikonloppua teille pienille keijuille. 
(Ja psst, blogin ulkoasu saattaa muuttua lähiaikoina hieman. Älkää säikähtäkö, hihih.)

2 kommenttia:

  1. Ihanan kaunis ulkoasu, tykkään todellakin ♥

    Ja voi sinua, sinä pieni, haluaisin niin paljon, ettet voisi tuntea muuta kuin onnellisuuta, että viha, suru, pettymys, itseinho, kaikki paha olisi kielletty sinun systeemistäsi (vaikka toisaalta se kuulostaa pelottavan robottimaiselta).
    Mä en todellakaan ole mikään voittaja, eikä musta kannata olla ylpeä, sillä mähän leikin tällä henkisellä veitsellä vieläkin. Susta tässä pitäisi olla ylpeä, sua kutsua voittajaksi, ja niin olenkin ja niin teenkin. Koska sä haluat parantua ja astella taas oikeaan maailmaan.
    Sä olet kuin Tim Burtonin ihana Alice, joka lähtee Ihmemaasta, koska tietää, ettei oikeasti kuulu sinne. Se lähtee sieltä, palaa oikeaan maailmaan, muistaa sen paikan kuitenkin mutta jatkaa silti eteenpäin, saavuttaa asioita joita muut ei ole saavuttanut, seilaa merillä ja katselee maailmaa, nauttii ja elää. Sä olet kuin Alice, jolla on mieletön ja rikas tulevaisuus täällä oikeassa maailmassa.
    Ja häpeäkseni mä myönnän, että itse olisin jäänyt Ihmemaahan.
    Mutta ehkä mäkin vielä joskus pystyn palaamaan oikeaan maailmaan ja lähtemään sun ja Alicen kanssa sillä laivalla.

    Paljon halauksia, yritä pakottaa motivaatiosi takaisin. Sä olet oikeasti vielä fiksumpi ja lahjakkaampi kuin ne muut, mutta et vaan pysty näkemään sitä itsessäsi.
    Halauksia,
    olet ihana, olen ylpeä susta ♥

    VastaaPoista
  2. Tämänhetkinen ulkoasu on aivan ihana! ♥ Tuli itsellekin halu vähän uudistaa oman blogin ulkonäköä.

    VastaaPoista