3. lokakuuta 2011

Takana on pari tuhannen kalorin päivää ja olo on vähän turvonnut, pehmeä, epämiellyttävä. Huomenna minulla on kuitenkin vapaapäivä (koeviikko jatkuu vielä keskiviikkoon), hiljainen asunto ja koko päivä aikaa lukea ja jumpata ja olla syömättä ilman, että kukaan vahtii. Siksipä otan huomenna metron keskustaan, käyn ostoksilla kuulokkeet korvilla, sovitan polviin asti valuvia neuletakkeja ja ostan kupin mustaa kahvia siitä pienestä kuppilasta jossa on tammipöydät ja istahdan ikkunan viereen katselemaan ihmisiä. Enkä syö ennen kuin iltaruoan vanhempieni kanssa, tai niin, ehkä viivyt pidempään etkä syö sitäkään, kultaseni, Odile kuiskuttaa kaulaani vasten ja ajatus tuntuu houkuttelevalta. Katsotaan, minä vastaan, katsotaan huomenna, ja hän hymyilee vähän.

Minä olen tehnyt elämästäni harmittoman leikin ja yritän vain unohtaa että pelissä on kaikki. Tasapainoilen ohuen seitin päällä peilityynen lahdelman yllä, pieniä askelia, minua pelottaa vähän vaikka pohjalle on pitkä matka mutta lihavathan putoavat nopeammin.

2 kommenttia:

  1. Huominen päiväsi kuulostaa järjettömän ihanalta. Toivon, että voisin olla yksi niistä ihmisistä, joka kävelee lasin toisella puolen ohi ja pysähtyy katsomaan hetkeksi kasvojasi, enenn kuin jatkaa matkaansa.

    Jos sinä putoat, minä otan vastaan. Lammen pinta pysyy koskemattomana ja sileänä kuin paras satiini. Minä otan kiinni jo kauan ennen kuin sen tyyneys ehtii vaarantuakaan.
    Et ole yksin.
    Lupaan ottaa aina kiinni jos putoat, lupaan tukea jos meinaat horjahtaa.

    Halauksia keijukainen ♥

    VastaaPoista
  2. Ota pieniä askeleita, jotta ehdit välillä hengittää, antaa tuulen sivellä siroja kasvojasi mutta älä anna sen viedä. Älä ota liian pitkiä askeleita, ne vain horjuttavat verkkoa.

    Olet ihana.

    VastaaPoista