7. helmikuuta 2012

Sain juuri kuulla, että isovanhemmillani Pikkukaupungissa asuva kissani oli kuollut tänään eläinlääkärin pöydälle, vatsasta löydetty kasvain eivätkä pikkuisen voimat enää riittäneet hätäleikkaukseen.

Tämä kipu on vain liikaa, ei minulla ole taaskaan sanoja. Haluaisin mennä mukana. Vaikka pienen on nyt varmasti parempi siellä missä se ikinä onkaan, minun keuhkojani repii vain polttava savu ja itku ei ota laantuakseen, kouristuksenomaisia nyyhkäyksiä ja tärisevät kädet, suljen silmät ja yritän olla ajattelematta kipua joka jyskyttää päätäni ja järkeäni hajalle sekunti sekuntilta. Olisinpa edes ollut siellä, silittänyt mustanruskeaa turkkia vielä kerran, katsonut vihreisiin silmiin ennen kuin ne sammuivat syttyäkseen uudelleen jossain muualla, koskettanut tassua hyvästiksi, halannut pienen hennon ruumiin vapaaksi sinne, missä ei ole kipua tai pelkoa. Olisinpa ollut siellä.

Mutta minä en ollut. Ja tänne minä jään, katuvalot hukkuvat hämärän alle ja minä en halua enää herätä.

(Nuku rauhassa, pikkuinen. Tulee niin valtava ikävä.)

2 kommenttia:

  1. Kommentoin varmaan ekaa kertaa ikinä, mutta tää teksti tuli kyllä tosi lähelle. Mun entinen koira kuoli ykstoista vuotta sitten ja se oli mulle helvetin kova paikka, mutta sitten uus karvakuono tuli pelastamaan tilanteen - nyt se maailman rakkain koira on tosiaan sen ykstoista vuotta ja oon tosissani alkanu pelätä sitä päivää, kun tuostakin joskus aika jättää.

    Kyllä niistä vaan tulee liian rakkaita,
    jaksamisia! :----)

    VastaaPoista
  2. Kovasti voimahalauksia sulle♥

    VastaaPoista